Tuesday, October 6, 2009

Jika aku jatuh cinta

"Ya Allah jika aku jatuh cinta,
CINTA kan lah aku pada seseorang
yang melabuhkan cinta nya padaMU
agar bertambah kekuatanku
untuk mencintaiMU

Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati
izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang yang hati nya bertaut
padaMU
agar tidak terjatuh aku
dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati
jagalah hatiku pada Nya
agar tidak berpaling daripada hati MU

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu
rindukanlah aku pada seseorang
yang merundi syahid di jalanmu

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihmu
jangalah kenikmatan itu
melebihi kenikmatan indahnya bermunajad
di sepertiga malam mu

Ya Allah, jika kau halalkan aku merindui kekasih mu
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pada CINTA yang hakiki
dan RINDU abadi
hanya kepada MU
Amin..

No comments: