Wednesday, July 29, 2009

Face the WORLD with...

cont... the BRAVE FACE and BIG HEART. Ku nulis blog tok sebab terinspirasi dari Joan, bila nya comment my blog.

"dun punish urself for being emo..dah nature kita mcm ya. i myself am an emo person too...ckit2 nangis.

u cry to let out all the emotions u're holding. after reading ur blog, i can see that u hide a lot of things, you put on a brave face and face the world..but hiding is tiring, it can drag u down, so when u feel tht u cant take it anymore, u cry...

kmk pun kepak gilak keja pandei nangis apa gk mun ada masalah personal...mungkin ya cara ktk lepas emosi.."

bila nya padah mcm ya mek nang kenak akui ya memang betol lah.. lately mek x tauk pa yang berlaku dengan hati kmk seems like i kmk x pat nak meluahkan langsung apa yang mek rasa. Mek x tauk mcm nie nak luahkan apa yang merasa. So at the end aku dik pun merasa sakit yang x terluah kan... Akibat nya aku hilang fokus. Aku x tauk nak polah apa, nak padah segala-galanya aku x tauk. Hrmmm apa dah jadi tok?
:ayokona: Nak madah aku lari dari masalah xjwak, sebab aku cabar aku pun bah semakin aku rasa takut dengan sesuatu ya maka makin ya lah aku akan face dengan benda ya. Nak madah aku takut x jwak, tapi sesungguh nya aku nang x tauk apa dah jadi dengan hati aku... TOLONGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!

6 comments:

pinky said...

Teringat kamek dengan kata-kata tok: "mun kita sayangkan sesuatu lepaskanlah ia kerana suatu hari mungkin ia akan menjadi milik kita semula", dan "jangan terlalu membenci orang yg suka kan kita yg kita tidak suka kerana mungkin suatu hari dia akan jadi suami kita".

*hahaha...renung2kan...selamat beramal.

Nur Affa said...

kak lili mek dah lepaskan nya pun sebab org yang dah x da agik... :( cuma kadang2 mek dengan nya polah mek rasa sesak nafas ya ajak...

J.Clair said...

i know the feeling...slowly lah efa. buat masa tok mek rasa mmg rami org nasihat nyuruh ktk TURN THE OTHER WAY AROUND. yalah tek, nyebut senang, nak molah ya susah...

i've been where u hv been, not exactly the same situation, but i share that feeling..gne mek pdei move on dolok owh..owhhh, move on pon sebab terjatuh chenta ngan olain..ahahahah..ambik masa lama ya koh...

adoii susah susahhh..efa, ktk sik sunyi kh? kmk dolok kuar ngan kawan2 bagai nak rak gara2 nak menghepikan diri..huhuh

Nur Affa said...

Joan, [start again my tears will easily keluar bila hal nya d sebut] mek rasa sunyi, hati mek nek tok sepi... p mek train hati mek supaya yakin dengan diri kmk pun yang kmk kuat... he's the best person i ever had, so apa mek polah mek hdp dengan kenangan yang mek ada dengan nya ajak... bila mek rindu nya mek akan ingat balit semua... to return back nya dah x da

J.Clair said...

tengah grieving kata org fa...kmk benci part grieving..kan best mun dpt skip to the part kita dh move on, happy with the next person..

tapi mun agik baru2, sik guna ku maksa diri pun kuar enjoy kah apa kah, just let the emotion out..akan tiba masanya ktk will say

"I cry enuff. I wanna move on."

I guarantee. :)

Nur Affa said...

yeah u're rite joan hahahahaha i know when the times comes, i will simply said "that is nothing actually" cause that i become stronger this stage is hard because it a beginning to the next step. am i rite.. thank for all motivation words from u joan... mok x da grieve kita x kan kuat even makan biskut tiger hari2