Wednesday, December 2, 2009

Berlari



bok lekak habis nangga ceria SEPI, err 7/10... a love story p cara penyampaian dlm cerita ya best!

ada lah cgek scene dlm cerita tok, Sufi yang telah kematian isteri tok nang mala jak berlari sik berhenti2. So bila nya sampei kat taman tok, nya jumpa Marya [Siti Eja] then eja nanyak nya. Pahal nya mala jak berlari sampei kasut nya bisak2 semua.

"awak nie berlari meninggalkan sesuatu atau lari kepada sesuatu?"

Mungkin memang dah lumrah nya, kebanyakkan dari kita akan berlari meninggalkan seuatu, jarang untuk kita berlari kepada sesuatu. Manusia. Bila dah rasa sakit mulalah langkah demi langkah di hayun untuk meninggalkan nya. The same thing goes to me. Aku lari sik tauk nak pg cne dengan harapan aku dapat lari dari kesakitan ya. Tapi sejauh nie mampu untuk berlari? Kesakitan tetap terasa jika sik berani nak berhadapan dengan nya. Kita sik kan mampu nak mengubah apa yang dah tertulis. Tapi kita mampu mengubah keadaan yang sedang kita hadapi.

Melepaskan bukan bererti kehilangan.


Kejarlah jika sesuatu itu mempu memberikan manfaat kepada kita, walau macam mana sekalipun payah nya. Percayalah pada takdir. Percaya bahawa tiap sesuatu itu sudah pun d tetapkan. Jika ia telah berlaku maka tiada siapa pun mampu mengubah nya.

Kenak dlm berjuta-juta org dlm dunia tok, akhirnya kita jumpa org ya? Kenak sik org lain? kenak mesti jumpa pak abu? tapi bukan pak ali? Pertemuan semua nya dah pun di tetapkan. Tapi kita yang berhak memutuskan siapa yang patut untuk terus berada d hati kita. 


Kenak mesti berjumpa, andai perlu mengatakan selamat tinggal?

No comments: