Thursday, August 25, 2011

Mangsa keadaan

Pernah tak korang jadi mangsa keadaan? 

Tak tahu hujung pangkal last2 nama korang yang busuk.. 

Itulah namanya dugaan. Benda yang di luar dugaan, its beyong our control. Dan Allah dah pilih kita untuk mengalaminya kerana Dia lebih tahu setakat mana kemampuan kita. It's hurt. Seriously it is hurt me a lot. And i can say i loss my weight because of that. I really wanna ask him, why he choose me as his victim? Sedangkan kat luar tu melambak lagi yang lebih cantik, lebih kaya, ada pangkat. But why dia pilih untuk burukan nama aku kat blakang? Tapi bila fikir2 balik lebih baik serahkan pada Allah. Dia lebih mengetahui apa yang berlaku. He will let me know the secret if He wants. Aku berserah dan bertawakkal pada Nya... Biar aku mengadu hanya padaNya... Biar Allah saja yang mengetahui apa perasaan aku sekarang nie. Kalau ikutkan hati nak je aku balas balik semua perbuatan dia kat aku, tapi tak de maknanya pun aku nak buat macam tu. Aku serahkan segala-galanya pada Allah.. Biar Dia yang membalas segala kesakitan yang dia dah buat pada aku. Kerana Allah sebaik-baik pemberi balasan, tidak akan pernah kurang dan lebih walau seinci pun. Semoga apa yang berlaku sekarang nie bukan setakat memberi pengajaran kepada aku sendiri tapi kepada people around me... InsyaAllah.. 




No comments: