Wednesday, June 9, 2010

Isn't

Seeing people change isn't what hurt, what hurts is remembering whot they used to be.

Dan lama sangat saya tak kemaskini blog ini. Bukannya tak ada benda nak di ceritakan tapi tiap kali tangan saya menekan papan kekunci ini, hilang semua idea. Keyboard ni dah telan semua cerita saya ke? Atapun keyboard ni dah telan semua inspirasi saya nak menulis?


"Kalau masih ada sayang, insyaAllah perpisahan akan lebih menguatkan kasih sayang"

Betul ke macam tu? Kalau betul saya pun berharap benda yang sama. Dia sungguh berbeza dari orang yang saya kenal sebelumnya. Perwatakannya, tingkah laku nya, caranya. Sungguh, dia sentiasa buat saya senang berada denganya. Perpisahan ini membuat saya merasakan dia makin dekat dengan saya. Dekat dan lebih dekat dalam hati saya.

Saya cuma berharap dan berdoa tiap kali saya teringatkan dia, supaya Allah sentiasa menjaga dia, keluarganya, ibu bapanya, di berikan kekuatan kepada hati dan jiwanya untuk menghadapi segala dugaan dan cabaran dalam hidup, di murahkan rezeki untuknya, di permudahkan segala urusan sehariannya, dan di percepatkan jodoh yang baik untuknya, seseorang yang boleh menjaga dia dengan baik, yang boleh menjaga keluarganya dengan baik, anak-anaknya dengan baik. Amin.

Saya bukan berhenti menyayanginya, saya cuma berhenti menunjukkan sayang saya pada dia. Kerana saya mahu dia bahagia walaupun bukan dengan saya. Saya menerima takdir yang Tuhan tentukan untuk saya. Kerana Agama tetap pilihan saya yang teratas. Andai sebelom ini, saya mungkin tidak pernah bekorban apa-apa untuk agama saya, tapi biarlah kali ini saya bekorban untuk nya, walaupun terpaksa melepaskan orang yang saya sayang. Kerana agama saya adalah kehidupan saya. Semoga Allah merahmati keputusan saya ini... Amin..

No comments: