Friday, April 15, 2011

New Offer

Ada dapat interview untuk SPA minggu-minggu depan... Lagi 2 minggu lah... Aku tak tahu aku nak terima ke tak. Sebelah kata ya, sebelah lagi kata errrrrr...

Memanglah gred nya masih sama cuma skop tugas tu dah berbeza... Yang aku mintak nie memang yang aku suka tapi kadang-kadang yang kita suka tu tak semestinya yang terbaik untuk kita kan kan kan? Tapi kalau tak terbaik takkan Tuhan bagi rezeki ni untuk aku kan? hrmmm

Ye lah walau pun orang kata "pergi lah interview tu dulu kerja tu pun tak tahu dapat ke tak" tapi masalah nya kalau dah tak nak tak yah lah nak buat preparation untuk interview tu macam nak rak, kalau dah buat tapi tak dapat lain cerita. Masalahnya kalau aku tak nak kerja ni tapi buat preparation pastu dapat lepas tu tolak macam ganggu rezeki orang lain jer.. baik dari awal2 aku buat2 tak nak terimak... So orang tu pun tak berharap yang aku akan terima kerja nie betul tak dan orang lain yang lebih memerlukan itu pun terbela nasibnya...

Kalau aku stay kerja kat UNIMAS - aku ada elaun untuk klinik, tak yah risau pasal sewa rumah, tak yah risau macam mana dengan study lagi sebab rumah dekat dengan UiTM, tak yah risau tiket nak balik kuching, bila2 boleh balik kampung,

kekurangan nya: Sekarang nie aku tak di provide PC, kerja nie macam aku tak berapa nak suka, aku rasa terbeban dengan amanah yang senang tapi kadang-kadang aku susah nak laksanakan, then boss tanya "kerja senang pun tak dapat buat ke?" ermmm jangan salah anggap ye saya tak ambik hati pun... kat cne susah nak naik pangkat, susah nak dapat elaun untuk study, sebab orang kat sini berebut-rebut nak sambung blaja...

kalau pilih SPA: fully federal aku rasa tu jer yang aku tahu... dan aku suka kerja dengan mahkamah, dari dulu lagi aku bercita-cita nak jadi peguam, nak dudok dalm environment mahkamah dan sebagainya tapi tulah tak tahu lagi environment yang sebenar

kekurangan: gaji sama jer dengan gaji aku sekarang, jauh dari keluarga, high cost d KL tinggi, kena risau dengan study lagi, akan banyak kerja, akan kerja dengan hakim2 dan segala lagi berkaintan kes2... ermmmm

kalau aku pilih SPA macam tu bukan pilihan yang tepat tapi entahlah... tak dapat nak decide kena cari maklumat sebanyak mungkin dulu then baru dapat decide.. then berdoa banyak2

No comments: